Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

logo    ESK - modely   výroba modelů a kolejišť   laserové řezání a gravírování,výroba obtisků,výroba upomínkových předmětů 

 

Nabízíme výrobky od všech známých světových výrobců.

Jestli že jste zde nenašli Vámi požadovaný typ,
kontaktujte nás prosím na adrese
elektroesk@elektroesk.cz
a my Vám pošleme cenovou nabídku i s termínem dodání.

ANKETA

Jaké nové laserové stavebnice naší výroby by jste si přáli

roubenné domky roubenné domky 26% rodinné domky rodinné domky 16% drážní stavby drážní stavby 53% mosty mosty 5%

KONTAKTY

ESK- modely I.Karlíčková
Riegrova 338
552 03 Česká Skalice
tel: 732 988 297 / 603 254 067
fax:
napište nám
prodejni doba
pondělí - pátek 11 - 18 hodin

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Modelářské dílny pro děti i zkušené modeláře pořádá

logo Modelářské centrum

vice informací získáte

na webu nebo

na tel. 491 453 009

paní Ivana Karlíčková

 

Spolupracujeme

s modelářskými kluby

logo pečky

zahradní železnice zásmucka

logo_3b

zababov

jaromo

ZBOŽÍ V AKCI

Naše cena 1 790 Kč
do košíku:

»
stavba modelu železniční stanice Česká Skalice - 1 díl

Model trati3b Jaroměř - Trutnov - to je náš cíl, na kterém pracujeme již téměř 2 roky.

Členové Modelářského centra si předsevzali dokončit úsek od Rychnovka až po Olešnici. Nyní intenzivně pracujeme na dokončení stanice Česká Skalice, která je pro nás prioritou.

V říjnu 2012 js me zahájili stavbu překližkových beden pro modulovou železnici v měřítku 1:120. Hned na začátku jsme si vybrali výstavbu prvního nádraží projektu tratě 3b (historické označení pro trať 032) S chutí jsme se pustili do budování modelu železniční stanice Česká Skalice. Samotné akci předcházela pečlivá příprava a zmonitorování skutečného nádraží. Po pečlivém rozměření nádraží na 6 dílů, jsme zahájili stavbu. Model bude dlouhý 6,4 m. První jízda po kolejích stanice byla v březnu 2013 na veletrhu Jarní inspirace v královehradeckém Aldisu.

Na začátku jsme si v truhlárně objednali potřebný materiál. Nechali jsme si „naporcovat“ překližku na stavbu jednotlivých dílů modulů a ke každému modulu nařezat potřebné nohy. Víkendovou brigádu v klubovně v České Skalici přijel podpořit Josey. Společně jsme zahájili přípravné práce. Nejdříve jsme v jednotlivých příčkách modulů vyrobili otvory pro elektroinstalaci. Potom jsme začali vyrábět rozhraní (boky) pro napojení dílů. Nejdříve jsme vyvrtali a vyřezali oválné díry, pro standartní propojovací kabely a pro šrouby a čepy. Všechny otvory jsme potom zafrézovali, aby při další montáži nedocházelo ke zbytečným zraněním montérů. Víkend byl velmi úspěšný, podařilo se nám vyvrtat a zafrézovat vše, co jsme si předsevzali.

V prosinci 2012 jsme v klubovně pokračovali v sestavování základních beden pro budoucí moduly. Opět se Olda s Honzou pustili do práce. Za sobotu zvládli postavit dvě bedny. Začátkem ledna jsme ve výrobě dalších dílů pokračovali. Zatím se ke slovu dostala hlavně překližka a lepidlo. Důležitý je základ. Na kolejivo a krajinu dojde později.

V lednu se k nám přidal zkušený modelář Luděk Macháček z Velké Jesenice, který se dosud specializoval hlavně na vojenskou techniku včetně diorámat. Luďa se hned zapojil do společné práce při sestavování bedýnek. Dokončujeme poslední díl nádraží, ale navíc i stavíme traťové moduly, které jsou potřebné pro běžný provoz. Po dokončení všech šesti dílů modulu nádraží, jsme začali sestavovat na nečisto celou Českou Skalici.Skládání probíhá bez velkých komplikací.

Stavba modelu stanice nádraží pořád pokračuje vysokým tempem, neboť březnové představení stanice Česká Skalice veřejnosti se nezadržitelně blíží. Začali jsme pokládat koleje budoucí stanice. Začali jme s pokládkou kolejí číslo 1 a 2. Z překližky a kolejových prutů jsme začali vyrábět výhybky, které odpovídají skutečnosti s úhlem odbočení 6°.Výrobu vyhybek jsme začali vyřezáním pražců pro vyhybky na laseru,  a Luďa pražce nastříkal hnědou barvou, Olda vyráběl upevňovací háčky a zkracovat pruty na požadovanou délku. Potom Josey začal s osazováním výhybek. Hotové výhybky, jsou věrnou zmenšeninou 1:120 reálných, které se jako tovární výrobek nedají koupit.

Dále je ve výrobě i ovládací panel, který je ze dvou částí a s možností otočení ovládacích tlačítek o 180° , aby byl možnost panel připojit z libovolné strany nádraží. Zároveň s pokládkou vyhybek začala montáž přestavníků a elektroinstalace.

Před prvním představením v Aldisu na veletrhu Jarní inspirace 2013  jsme stihli položit všechny koleje a výhybky. V Aldisu byly na všech výhybkách testovány všechny typy vagonů, výhybky prošly testem na výbornou . Osvědčily se i desky přestavníků pro serva. V České Skalici bylo nádraží slavnostně představeno na velikonoční výstavě za přítomnosti zástupců města . Velikonoční výstava 2013 prokázala vysokou spolehlivost nádraží.


Nádraží máme úspěšně v době dřevěné.

Na stavbě modelu do doby dřevěné se podílelo průběžně 6 nadšenců, kteří na stavbě modelu strávili více než 300 hodin , nataženo bylo na 450 m elektrických vodičů a položeno skoro 30 m kolejí.



NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ