Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

logo    ESK - modely   výroba modelů a kolejišť   laserové řezání a gravírování,výroba obtisků,výroba upomínkových předmětů 

 

Nabízíme výrobky od všech známých světových výrobců.

Jestli že jste zde nenašli Vámi požadovaný typ,
kontaktujte nás prosím na adrese
elektroesk@elektroesk.cz
a my Vám pošleme cenovou nabídku i s termínem dodání.

NOVINKY

arr3Vánoční vláčky v Červeném KostelciVánoční výstava vláčků v Červeném Kostelci.   15. - 16. prosince 2018 výstavní sín na náměstí TGM...

KONTAKTY

ESK- modely I.Karlíčková
Riegrova 338
552 03 Česká Skalice
tel: 732 988 297 / 603 254 067
fax:
napište nám
prodejni doba
pondělí - pátek 11 - 18 hodin

ANKETA

Jaké nové laserové stavebnice naší výroby by jste si přáli

roubenné domky roubenné domky 26% rodinné domky rodinné domky 16% drážní stavby drážní stavby 53% mosty mosty 5%

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Modelářské dílny pro děti i zkušené modeláře pořádá

logo Modelářské centrum

vice informací získáte

na webu nebo

na tel. 491 453 009

paní Ivana Karlíčková

 

Spolupracujeme

s modelářskými kluby

logo pečky

zahradní železnice zásmucka

logo_3b

zababov

jaromo

ZBOŽÍ V AKCI


Před začátkem pokladání kolejiva si mnohý modelář klade otázku, zda použije kolejivo co našel na půdě a nebo bude kupovat nové.

Staré kolejivo

Výhodou použítí starého kolejiva je, že ho máme v krabici a nemusíme ho kupovat. Nebo se dá koupit levně po bazarech či bursách. stare koleje

Nevýhodou je starého kolejiva, že je většinou zkorodované, bylo vyráběné většinou z plechu bez povrchových úprav, ale to se dá vyřešit jemným smirkovým plátnem a když si s ním dáme trochu záležet, vypadá jek nové.

stare koleje

Dříve vyráběné kolejivo mělo tvar U , což neodpovídá skutečné koleji na trati a bylo vyráběné pouze v krátkých délkách, proto vzniká mnoho spojů. Protože kolejivo ve spojích po čase začíná mít problémy s vodivostí a vznikátu přechodový odpor (vlaky zpomalují) , je vhodné spoje při stavbě proletovat.

stara vyhybka

Při použití původního kolejiva je potřeba velmi přesně naplánovat trať , aby se nám podařilo spojit okruh.

Nové kolejivo

Výhodou nového kolejiva je jeho modelová věrnost se skutečnou železnicí, neboť se používá tvar I . A je dnes vyráběno ze slitin kovů , aby nekorodovalo , díky tomu je jednoduší údržba a lepší vodivost.

nova vyhybka

Nevýhodou , kterou mi zde v obchodě argumentují zákaznici je prý vysoká pořizovací cena. Myslím si však, že když se použijí flexi koleje (kolej lze tvarovat) , cena za metr poležené trati se pohybuje kole 100 - 120 ,- Kč, dle zvoleného výrobce a měřítka, není tato investice vysoká.

flexi kolej

Další výhodou je nových kolejí je jejich délka, při použití flexi kolejí je minimální počet spojů. Vyhybky jsou propracovanější a vypadají jako ne skutečné železnici. Kolej se vyrabějí od krátkých délek až po metrové délky.

Kolejivo lze čistit pomocí speciální gumy, nebo čistících vagonů.

cistici guma

cistici guma

Kolejivo můžete patinovat rzí, a přesto vlaky jezdí bez problémů.

Když navrhnete trať, a koleje se Vám ideálně nesetkají, je možné pomocí flexi koleje udělat drobné esíčko, což na skutečných tratích je běžné, a trať bez složitých úprav spojit.


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ