logo    ESK - elektro  a prodej modelové železnice  Prodej a montáž satelitních kompletů pro příjem českých programů 

 

Nabízíme výrobky od všech známých světových výrobců.

Jestli že jste zde nenašli Vámi požadovaný typ,
kontaktujte nás prosím na adrese
elektroesk@elektroesk.cz
a my Vám pošleme cenovou nabídku i s termínem dodání.

NOVINKY

arr3Vánoční prodejní doba v kamenném obchoděVÁNOČNÍ PRODEJNÍ DOBA   4 - 8. prosince  ( po - pá ) 11 – 18   hodin...

KONTAKTY

ESK - elektro a modely
Riegrova 338
552 03 Česká Skalice
tel: +420 603 254 067
fax:
napište nám
prodejni doba
pondělí - pátek 11 - 18 hodin

Modelářské dílny pro děti i zkušené modeláře pořádá

logo Modelářské centrum

vice informací získáte

na webu nebo

na tel. 491 453 009

paní Ivana Karlíčková

 

Spolupracujeme

s modelářskými kluby

logo pečky

zahradní železnice zásmucka

logo_3b

zababov

jaromo

ZBOŽÍ V AKCI


»

Důležitou součástí  stavby kolejiště je pokládka kolejí. Dříve se koleje lepily přímo na podložku, která byla barvená na černou nebo šedivou barvu. Později se začaly koleje podsypávat barvenými pilinkami, což začolo působit více věrohodně.

Pokládka kolejí

V současné době se používají koleje na podloží, ty jsou vhodné pro začínající modeláře a nebo pro ty co nemají pevné kolejiště a staví trať na koberci.

kolej na podlozi

Převážná část modelářů však používá koleje bez podloží a proto si musí násep vyrobit sama. Postup je následující. Z korku či polystyrénu sa vyřízne požadovaný tvar , který se přilepí disperzním lepidlem.

koleje na podlozi

Potom se násep natře lepidlem a přilepí se kolej, a zároveň se zasype štěrkem.

nabarvené podloží

Po zaschnutí se nasype štěrk na koleje a štětcem se kamení rozprostře tak aby bylo rovnoměrmě mezi pražci.

rozprostirani sterku

Potom se například kapátkem nebo stříkačkou mezi každý pražec nanáši rozředěné lepidlo se saponátem, aby lepší vzlínalo. Před nanesením lepidla musíme zkontrolovat zda štěrk není tam kde nepatří, aby nám nevykolejovali vlaky.

nanášení lepisla

 

Proty co nemají tolik času a nebo trpělivosti firma NOCH vyrobila štěrkové podloží v 5 metrových pásech.

NOCH podloží

Do tohoto podloží se vmáčkne kolej a celá instalace je hotová.

 

Patinování kolejí

Skutečná železnice odolává povětrnostním vlivům a proto jsou koleje z boků zkorodované, z vrchu kde jezdí vlaky jsou všk lesklé. A to by se mělo objevit i na modelové železnici, avšak jen málo který modálář se pouští do patinování kolejí.

Na natírání kolejí se mi osvědčila barva AGAMA 29M rez. Úzkým štětcem se kolej po obou stranách natře, nevadí že se natře šterk či pražce a hned se čistým hadříkem kolej z vrchu otře, aby byla čistá. Potom se vezme široký čistý štetec a dokud barva není zaschlá, tak se po pražcích a štěrku roztře, aby nevznikal ostrý barevný přechod. Osvědčilo se mi natírat koleje zhruba po 20 - 30 cm úsecích, aby mi barva nezachla.

Výsledný dojem se určitě bude blížit reálné železnici.


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ