Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

logo    ESK - modely   výroba modelů a kolejišť   laserové řezání a gravírování,výroba obtisků,výroba upomínkových předmětů 

 

Nabízíme výrobky od všech známých světových výrobců.

Jestli že jste zde nenašli Vámi požadovaný typ,
kontaktujte nás prosím na adrese
elektroesk@elektroesk.cz
a my Vám pošleme cenovou nabídku i s termínem dodání.

NOVINKY

arr3Výstava Česká Skalice - prosinec 2019 Modelářské centrum pořádá 12.ročník výstavy modelové železnice Výstava se koná 14. - 15....

KONTAKTY

ESK- modely I.Karlíčková
Riegrova 338
552 03 Česká Skalice
tel: 603 254 067 / 732 988 297
fax:
napište nám
prodejni doba
pondělí - pátek 13 - 18 hodin

ANKETA

Jaké nové laserové stavebnice naší výroby by jste si přáli

roubenné domky roubenné domky 24% rodinné domky rodinné domky 23% drážní stavby drážní stavby 29% mosty mosty 23%

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Modelářské dílny pro děti i zkušené modeláře pořádá

logo Modelářské centrum

vice informací získáte

na webu nebo

na tel. 491 453 009

paní Ivana Karlíčková

 

Spolupracujeme

s modelářskými kluby

logo pečky

zahradní železnice zásmucka

logo_3b

zababov

jaromo


Modelářské centrum » návody pro modelovou železnici » Elektronika - vratná smyčka

Vratná smyčka

Zapojení vratné smyčky již bylo publikováno vícekrát v různém provedení- od diod až po bistabilní relé.

Jednoduchá zapojení mají sice omezenou funkci, ale snadno se sestaví. Pro otáčení vlaků na smyčce jsem realizoval i elektronický obvod řízení vratné smyčky, které umožňují jízdu vlaku ve smyčce, včetně samočinného stavění výhybky. Používám klasické napájení diodovým můstkem a samostatné diody D, která zajišťuje zastavení vlaku a čekání na otočení polarity napaječe pro výjezd ven ze smyčky.

vratná smyčka

POPIS FUNKCE :

Vlak projede přes vyhybku rovně a vjede na úsek napájený přes diodový můstek , aby byla vždy zachovaná správná polarita při průjezdu vratnou smyčkou.

Vlak přejede přes kolejový kontakt K1 , kontakt sepne klopný obvod, který automaticky přepne polaritu na hlavní trati. Klopný obvod (podle typu přestavníku) dá impulz pro přehození vyhybky.

Vlak přejede přerušený úsek, hlídaný diodou, bez zastavení zpět na hlavní trať. Odizolovaný úsek slouží jako pojistka, kdyby se nezměnila polarita na hlavní trati.

Kolejový kontakt musí být ve větší vzdálenosti od vyhybky než je nejdelší vlaková souprava.

 

Celé zapojení lze i realizovat bez kolejového kontaktu a klopný obvod (pro změnu polarity) připojit a ovládat současně s přestavníkem vyhybky. Dokud se nepřestavý vyhybka nezmění se polarita a vlak zastavý na přerušené koleji spínané diodou.


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Opište text z obrázku: *
captcha

Upozornění. Správce webu si vyhrazuje právo smazat vulgární nebo takové příspěvky, které by poškozovaly zájmy správce webu.