logo    ESK - elektro  a prodej modelové železnice  Prodej a montáž satelitních kompletů pro příjem českých programů 

 

Nabízíme výrobky od všech známých světových výrobců.

Jestli že jste zde nenašli Vámi požadovaný typ,
kontaktujte nás prosím na adrese
elektroesk@elektroesk.cz
a my Vám pošleme cenovou nabídku i s termínem dodání.

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Naše cena 490 Kč
skladem
do košíku:
Naše cena 490 Kč
skladem
do košíku:
Naše cena 469 Kč
skladem
do košíku:

KONTAKTY

ESK - elektro a modely
Riegrova 338
552 03 Česká Skalice
tel: +420 603 254 067
fax:
napište nám
prodejni doba
pondělí - pátek 11 - 18 hodin

Modelářské dílny pro děti i zkušené modeláře pořádá

logo Modelářské centrum

vice informací získáte

na webu nebo

na tel. 491 453 009

paní Ivana Karlíčková

 

Spolupracujeme

s modelářskými kluby

logo pečky

zahradní železnice zásmucka

logo_3b

zababov

jaromo

ZBOŽÍ V AKCI

Naše cena 490 Kč
skladem
do košíku:
Naše cena 639 Kč
skladem
do košíku:
Naše cena 499 Kč
skladem
do košíku:

»
Světelná návěstidla ČSD , ČD, ŽSR - typ AŽD


XX-460 - Odjezdové návěstidlo (cestové)

Odjezdová návěstidla zakazují a povolují odjezd vlaku ze stanice. Podle důležitosti a frekvence dopravy ve stanici se staví na každém zhlaví jedno skupinové odjezdové návěstidlo přibližně v úrovni námezníku krajní výhybky (skupinové návěstidlo by mělo být doplněno čtvercovou deskou s černým orámováním, na desce je černý pruh směřující z levého dolního do pravého horního rohu.) Pokud je skupinových návěstidel několik (pro účelně rozdělené skupiny dopravních kolejí), staví se před spojením kolejí každé skupiny. Ve stanicích s vysokou hustotou provozu se staví pro každou dopravní kolej samostatně. Odjezdová návěstidla se nestaví u kolejí manipulačních, protože z těch nesmí vlak odjet na širou trať. Světelná návěstidla osazená bílým světlem a stožárem označeným červenými a bílými pruhy nestejné šířky jsou odjezdová návěstidla sloučená se seřaďovacími a platí pro jízdu vlaku i posun.

Toto návěstidlo lze použít i jako cestové návěstidlo. Cestová návěstidla se umisťují na dopravních kolejích určených pro projíždění vlaků mezi jednotlivými částmi rozsáhlejších stanic. Toto návěstidlo se nejčastěji používá jako cestové návěstidlo na hlavní dopravní koleji a opakuje návěst na předchozím návěstidle a je umístěno v nedostatečné zábrzdné vzdálenosti od následujícího návěstidla (např. je-li stanice rozdělena přejezdem nedo je v oblouku a není vidět na odjezdové návěstidlo na zhlaví)

Světelná návěstidla se ve skutečném provozu používají i různě tvarovaná nebo zmenšená. Většinou tomu tak bývá z prostorových důvodů (na nástupištích, v obloucích tratě apod.) Takto upravená návěstidla lze rovněž vyrobit.

Zde je několik variant

460                   461            462           4603           4604          4613           4614          4623          4624         465
semafory AŽD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XX-470 - Vjezdové návěstidlo

Vjezdové návěstidlo platí jen pro jízdu vlaku, neplatí pro posun. Na stožáru se střídají červené a bílé pruhy stejné šířky. Vjezdová návěstidla kryjí stanici (odbočku) proti vjezdu vlaku z šité trati a ohraničují prostor stanice. Umisťují se na takovou vzdálenost od krajní výhybky, aby byl zajištěn dostatečný prostor (výtažná délka) pro posunující soupravu, protože při posunu posunující díl nesmí přejet za vjezdové návěstidlo. Místo kam nejdále může čelo posunující soupravy dosáhnout je označeno označníkem. U moderních zabezpečovacích zařízeních může být označník nahrazen seřaďovacím návěstidlem. V případě, že výtažná délka končí v tunelu, umisťuje se vjezdové návěstidlo před tunelem. Návěstní znaky, které vjezdové návěstidlo zobrazuje závisí na situaci ve stanici.

Toto vjezdové návěstidlo je možné použít např. pro vjezd do úvraťové nebo koncové stanice, tedy do stanice kterou nelze projet (na následujícím návěstidle nelze zobrazit návěst Volno)

Světelná návěstidla se ve skutečném provozu používají i různě tvarovaná nebo zmenšená. Většinou tomu tak bývá z prostorových důvodů (na nástupištích, v obloucích tratě apod.) Takto upravená návěstidla lze rovněž vyrobit.

Zde je několik variant

470                  471            472         4703             4704            4713         4714           4723          4724         475semafory AŽD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TT-480 - Odjezdové návěstidlo

Odjezdová návěstidla zakazují a povolují odjezd vlaku ze stanice. Podle důležitosti a frekvence dopravy ve stanici se staví na každém zhlaví jedno skupinové odjezdové návěstidlo přibližně v úrovni námezníku krajní výhybky (skupinové návěstidlo by mělo být doplněno čtvercovou deskou s černým orámováním, na desce je černý pruh směřující z levého dolního do pravého horního rohu.)

Pokud je skupinových návěstidel několik (pro účelně rozdělené skupiny dopravních kolejí), staví se před spojením kolejí každé skupiny. Ve stanicích s vysokou hustotou provozu se staví pro každou dopravní kolej samostatně. Odjezdová návěstidla se nestaví u kolejí manipulačních, protože z těch nesmí vlak odjet na širou trať. Světelná návěstidla osazená bílým světlem a stožárem označeným červenými a bílými pruhy nestejné šířky jsou odjezdová návěstidla sloučená se seřaďovacími a platí pro jízdu vlaku i posun.

Toto návěstidlo lze použít i jako cestové návěstidlo. Cestová návěstidla se umisťují na dopravních kolejích určených pro projíždění vlaků mezi jednotlivými částmi rozsáhlejších stanic. Toto návěstidlo se většinou používá jako odjezdové návěstidlo z jiné než hlavní koleje, tedy umožňuje odjezd sníženou rychlostí (40 km/h)

Světelná návěstidla se ve skutečném provozu používají i různě tvarovaná nebo zmenšená. Většinou tomu tak bývá z prostorových důvodů (na nástupištích, v obloucích tratě apod.) Takto upravená návěstidla lze rovněž vyrobit.

Zde je několik variant

480                  481            482           4803           4804          4813          4814          4823           4824           485semafory AŽD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TT-580 - Vjezdové návěstidlo


Vjezdové návěstidlo platí jen pro jízdu vlaku, neplatí pro posun. Na stožáru se střídají červené a bílé pruhy stejné šířky. Vjezdová návěstidla kryjí stanici (odbočku) proti vjezdu vlaku z šité trati a ohraničují prostor stanice. Umisťují se na takovou vzdálenost od krajní výhybky, aby byl zajištěn dostatečný prostor (výtažná délka) pro posunující soupravu, protože při posunu posunující díl nesmí přejet za vjezdové návěstidlo. Místo kam nejdále může čelo posunující soupravy dosáhnout je označeno označníkem. U moderních zabezpečovacích zařízeních může být označník nahrazen seřaďovacím návěstidlem. V případě, že výtažná délka končí v tunelu, umisťuje se vjezdové návěstidlo před tunelem. Návěstní znaky, které vjezdové návěstidlo zobrazuje závisí na situaci ve stanici.

Toto vjezdové návěstidlo je nejpoužívanější návěstidlo pro vjezd do stanice, odbočky atd.

Světelná návěstidla se ve skutečném provozu používají i různě tvarovaná nebo zmenšená. Většinou tomu tak bývá z prostorových důvodů (na nástupištích, v obloucích tratě apod.) Takto upravená návěstidla lze rovněž vyrobit.

Zde je několik variant

580                  581           582             5803           5804         5813         5814            5823          5824          585
semafory AŽD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TT-590 - Odjezdové návěstidlo

Odjezdová návěstidla zakazují a povolují odjezd vlaku ze stanice. Podle důležitosti a frekvence dopravy ve stanici se staví na každém zhlaví jedno odjezdové návěstidlo přibližně v úrovni námezníku krajní výhybky (skupinové návěstidlo by mělo být doplněno čtvercovou deskou s černým orámováním, na desce je černý pruh směřující z levého dolního do pravého horního rohu.)

Pokud je skupinových návěstidel několik (pro účelně rozdělené skupiny dopravních kolejí), staví se před spojením kolejí každé skupiny. Ve stanicích s vysokou hustotou provozu se staví pro každou dopravní kolej samostatně. Odjezdová návěstidla se nestaví u kolejí manipulačních, protože z těch nesmí vlak odjet na širou trať. Světelná návěstidla osazená bílým světlem a stožárem označeným červenými a bílými pruhy nestejné šířky jsou odjezdová návěstidla sloučená se seřaďovacími a platí pro jízdu vlaku i posun.

Toto návěstidlo lze použít i jako cestové návěstidlo. Cestová návěstidla se umisťují na dopravních kolejích určených pro projíždění vlaků mezi jednotlivými částmi rozsáhlejších stanic.

Toto odjezdové návěstidlo se používá hlavně ve větších stanicích ze kterých je možné odjet i na trať zabezpečenou autoblokem.


Světelná návěstidla se ve skutečném provozu používají i různě tvarovaná nebo zmenšená. Většinou tomu tak bývá z prostorových důvodů (na nástupištích, v obloucích tratě apod.) Takto upravená návěstidla lze rovněž vyrobit.

Zde je několik variant

590                  591            592            5903          5904           5913          5914          5923          5924           595
semafory AŽD